Skoro každá světová metropole má svoje prestižní nákupní třídy, kde nalezneme špičkové služby a luxusní zboží. V tomto článku si představíme ty nejluxusnější nákupní ulice, kterým se říká High Street.

High Streets je označení pro ty nejluxusnější nákupní ulice světa. Toto označení se primárně používá ve Velké Británii, ale setkáme se s tím i v jiných destinacích. V těchto lokalitách se soustředí to nejexkluzivnější zboží a služby, který tamní trh může nabídnout,
Ginza, Tokio.

Ginza v hlavním japonském městě Tokio není jen pouhá high street ulice, ale přímo celá čtvrť kde sídlí špičkové značky jako Chanel, Burberry, Seiko, Gucci, Louis Vuitton, Sony, nebo také Apple Store. Tahle nákupní lokalita je velmi rozmanitá, jelikož je centrem kulinářství, špičkových služeb, luxusního zboží, nebo také nočních klubů a uměleckých galerií.
Ginza je nejpříjemnější o víkendu, protože automobily mají vjezd do této čtvrti zablokovaný. Je zde totiž tradicí, že každou sobotu a neděli odpoledne, je hlavní ulice která vede napříč Ginzou uzavřená pro veškeré dopravní prostředky, a stává se z ní pěší zóna.

Díky kombinaci nakupování, dobrého jídla a nočních klubů, je tato čtvrť jednou z nejživějších a nejexkluzivnějších čtvrtí na světě.
Bond Street, Londýn

Bond Street je významná obchodní ulice ve čtvrti Mayfair v londýnském obvodu Westminster, jižně od proslulé ulice Oxford Street, a severně od náměstí Piccadilly. Bond Street je obchodním centrem módního oblečení již od 18. století, a zboží prodávané na této ulici patří exkluzivnějším značkám než na okolních Oxford Street nebo Regent Street. Ve skutečnosti ale existují dvě části – New Bond Street a Old Bond Street, ale toto rozdělení se v běžném životě nepoužívá.
Ulice dostala jméno po siru Thomasi Bondovi, čelním představiteli sdružení stavebníků, který roku 1863 koupil Claredeon House na náměstí Piccadilly. Tento dům nechal zbořit, aby mohl v okolní oblasti začít stavět. Postavil také blízkou Dover Street a Albemarle Street.

V určitém období byla tato ulice známá jako sídlo exkluzivních obchodníků s uměním, soustředěných kolem kanceláře aukční společnosti Sotheby’s, která zde sídlila více než sto let. V současnosti větší část ulice lemují módní butiky a klenotnictví nejznámějších světových značek. V ulici se také nacházejí sochy Winstona Churchilla a Franklina D. Roosevelta, kteří jsou zachyceni sedící na lavičce v družném rozhovoru.
Rodeo Drive, Beverly Hills

Hollywoodský lesk a půvab, by byl neúplný bez Rodeo Drive v Beverly Hills. Značky Christian Dior, Giorgio Armani a Maxmara jsou jen některé z jmen, díky nimž vaše nákupní horečka nikdy neustoupí. V této velmi prestižní a luxusní nákupní ulici, se nachází nejdražší a nejexkluzivnější pánský butik na světě. Butik House of Bijan, o kterém se psalo v jednom z minulých článků zde.

O této velmi prestižní a luxusní nákupní třídě, se psalo v jednom z minulých článků zde. Užijte si článek o Rodeo Drive.
Avenue Montaigne, Paříž

Avenue Montaigne je luxusní nákupní třída ve francouzském hlavním městě Paříži. Nachází se v 8. městském obvodu, a patří mezi tři nejdražší ulice světa. Ulice spojuje náměstí Place de l’Alma a Rond-point des Champs-Élysées, a nacházejí se v ní butiky luxusních značek jakou je Chanel, Christian Dior, Gucci, Louis Vuitton, Armani, Prada, Versace, Valentino, Dolce&Gabbana, Nina Richi, a také Bvlgari.

V 80. letech byla Avenue Montaigne považována za la grande dame francouzských ulic, a to pro luxusní módu a doplňky. Zřídilo se zde několik zavedených návrhářů oděvů.
Via Montenapoleone, Miláno

Via Montenapoleone, je italská high street nákupní ulice v Miláně, které je nazýváno městem módy. Ulice Via Montenapoleone patří mezi ty nejdražší nákupní ulice světa, a to kvůli množství luxusního zboží a služeb.
Ti nejexkluzivnější italští ševci mají své butiky v této ulici, a nejsou sami v této lokalitě, jelikož co by to bylo za jednu z nejexkluzivnějších nákupních ulic světa, kdyby zde nesídlili špičkoví šperkaři a módní návrháři.

V roce 2002 zahájila tamní Street Association mediální projekt včetně rozhlasu a webového portálu, s cílem znovu zahájit značku Made in Italy.